بک لینک چیست؟
بک لینک ها زمانی ایجاد می شوند که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک دهد. گوگل (و سایر موتورهای جستجو) بک لینک ها را به عنوان "رای" برای یک صفحه در نظر می گیرند. در واقع الگوریتم پیج رنک اصلی گوگل از بک لینک ها به عنوان سیگنال کیفیت محتوا استفاده می کرد. بسیاری از مطالعات ارتباط بین بک لینک و رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک را پیدا کرده اند.
بک لینک های با کیفیت چگونه هستند؟
بک لینک های با کیفیت دارای 7 ویژگی هستند: ارتباط، ترافیک، اعتبار، کیفیت پروفایل لینک، استانداردهای ویرایشی، کیفیت لینک های خروجی و فهرست بندی .
بیا شروع کنیم با:
1. ارتباط
جان مولر اخیراً گفته است که ارتباط مهمتر از تعداد بک لینک های یک وب سایت است.
به طور خلاصه، بیشتر تلاش های ایجاد لینک شما باید بر روی فرصت های مرتبط متمرکز شود. به همین دلیل من The Relevancy Pyramid را ایجاد کردم. این تنها بهترین راه برای اولویت بندی فرصت های پیوند شماست.
مدل ساده است:
فرصت های لینک سازی کمتری وجود دارد که 100٪ به وب سایت شما مرتبط باشد. ابتدا باید روی این موارد تمرکز کنید.
سپس، هنگامی که آنها را حذف کردید، به سمت پایین هرم حرکت کنید که در آن چشم انداز بیشتری با ارتباط کمتر وجود خواهد داشت.
اکنون دو استثنا برای این استراتژی اولویتبندی پیوند وجود دارد:
- دریافت پیوند از سایتهای معتبر مانند نیویورک تایمز، واشنگتن پست، یا سایتهای .edu/.gov همیشه اشکالی ندارد.
- اگر در SERP های محلی کار می کنید، هرم ارتباط تغییر می کند.
من توصیه می کنم ابتدا بر روی فرصت های جغرافیایی هدفمند تمرکز کنید. سپس به سمت چشم اندازهای مرتبط با موضوع در سطح ملی بروید.
این طبیعی ترین و مرتبط ترین پروفایل پیوند را ایجاد می کند.
اکنون، البته، همه چیز مربوط به ارتباط نیست. اگر اینطور بود، میتوانید صدها وبسایت مرتبط را خودتان ایجاد کنید و به سایت خود پیوند دهید.
این کار نمی کند زیرا تمام عوامل دیگری که یک بک لینک را قدرتمند می کنند را از دست می دهد.
رساندن من به استاندارد شماره 2:
2. ترافیک
شما باید از وب سایت های مرتبط و دارای ترافیک ارگانیک به سایت خود لینک دریافت کنید.
در مورد آن فکر کنید:
اگر گوگل ترافیک جستجوی ارگانیک را به سایتی ارسال می کند، چه می گوید؟
این بدان معنی است که احتمالاً یک وب سایت قابل اعتماد است. به طور کلی، سایت هایی که در جستجوی ارگانیک محبوب هستند، فرصت های لینک سازی ارزشمندی هستند.
میتوانید از SEMRush استفاده کنید تا ببینید آیا یک وبسایت ترافیک جستجوی ارگانیک دریافت میکند (و برای دیدن «ارزش» آن ترافیک):
اکنون یک وبسایت میتواند مرتبط باشد و ترافیک داشته باشد، اما همچنان نیاز دارد:
3. اختیار
اگر یک وب سایت ترافیک ارگانیک دریافت می کند، احتمالا دارای اعتبار است. میتوانید از Ahrefs 'DR برای اولویتبندی چشماندازهای لینکسازی بر اساس اعتبار سایتشان استفاده کنید.
رتبه بندی دامنه (DR)
هر چه یک وب سایت قوی تر باشد، دریافت لینک سخت تر خواهد بود.
این باعث می شود آن پیوندها حتی ارزشمندتر شوند، بنابراین ارزش تلاش را دارد.
4. کیفیت پیوند
امکان دستکاری معیارهای شخص ثالث مانند DR Ahrefs یا DA Moz وجود دارد.
بنابراین به همین دلیل است که باید پروفایل بک لینک تمام فرصت های خود را به صورت دستی تجزیه و تحلیل کنید.
من دوست دارم وب سایت را از طریق Ahrefs اجرا کنم و پیوندهای آنها را با "DoFollow" فیلتر کنم.
سپس آنها را مرتب میکنم تا قویترین پیوندها با بالاترین DR در بالا باشند.
به طور خلاصه، شما می خواهید ببینید که سایت از منابع با کیفیت بالا لینک دریافت می کند.
از همان معیارهای بالا استفاده کنید.
5. استانداردهای تحریریه
چرا الماس ارزشمند است؟ چون بدست آوردنشون سخته!
به همین دلیل است که باید روی دریافت لینک در وب سایت هایی که استانداردهای ویرایشی بالایی دارند تمرکز کنید.
دستورالعمل های ویرایشی
هرچه دریافت بک لینک سخت تر باشد، ارزش آن بیشتر است.
برعکس این نیز صادق است:
هر چه بک لینک راحت تر به دست بیاید، ارزش آن کمتر است.
6. کیفیت لینک خروجی
وبسایتهایی با دستورالعملهای ویرایشی قوی احتمالاً فقط به منابع با کیفیت پیوند میدهند. شما می خواهید پیوند شما در اطراف سایر پیوندهای خروجی قابل اعتماد "زنده" شود.
دامنه خود را در اکسپلورر سایت Ahrefs وارد کنید و در قسمت «پیوندهای خروجی» به «دامنههای پیوندی» بروید:
هر وب سایت احتمالی را بررسی کنید و بپرسید:
- چگونه آنها لینک می شوند؟
- آیا لینک های خروجی مرتبط هستند؟
- آیا لینک های خروجی به سایت های معتبر و قابل اعتماد می روند؟
- آیا لینک های خروجی طبیعی به نظر می رسند یا شبیه لینک های پولی هستند؟
7. نمایه سازی
هیچ چیز مهم تر از اطمینان از دریافت لینک در وب سایت های فهرست شده نیست. اگر سایت در گوگل ایندکس نشده باشد، لینک های شما بی ارزش خواهند بود.
به گوگل بروید و "site:example.com" را جستجو کنید.
اگر آنها ظاهر نشدند، از وب سایت خودداری کنید.
اکنون که می دانید یک بک لینک با کیفیت چگونه به نظر می رسد، بیایید در مورد لینک هایی که باید از آنها اجتناب کنید صحبت کنیم.
3 نوع بک لینک که در سال 2022 باید از آنها اجتناب کرد
اگر 7 ویژگی بک لینک های با کیفیت بالا را بررسی کنید، خواهید دید که انواع بک لینک های زیر واجد شرایط نیستند.
اکثر وب سایت ها مرتبط نیستند، ترافیک ندارند، دستورالعمل های ویرایشی ندارند و لینک های خروجی وحشتناکی دارند.
این اولین مثال است:
1. شبکه های وبلاگ عمومی
احتمالاً نام شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN) را شنیده اید، اما شبکه های وبلاگ عمومی متفاوت هستند.
هر دو خطرناک هستند زیرا ساخت لینک مصنوعی است. با این حال، شبکه های وبلاگ خصوصی کمی خطر کمتری دارند زیرا می توان آنها را بهتر پنهان کرد.
از سوی دیگر، شبکه های وبلاگ عمومی چیزی جز مزرعه های پیوندی نیستند که به راحتی قابل شناسایی هستند.
به این وب سایت نگاه کنید که از پیوندهای شبکه وبلاگ عمومی استفاده می کند:
اکثر شبکه های عمومی حتی به خود زحمت نمی دهند که خزنده های شخص ثالث مانند Ahrefs را مسدود کنند.
حقیقت این است که اگر دو ثانیه طول بکشد تا ببینم شما از پیوندهای شبکه عمومی استفاده می کنید، پس به نظر شما گوگل چه کاری می تواند انجام دهد؟
اگر میخواهید جریمه نشوید، از این پیوندها دوری کنید.
2. نظرات وبلاگ DoFollow
در اینجا ظاهر آنها به شرح زیر است:
این پیوندها معیارهای کیفیت «مرجع» را برای پیوندها قرار می دهند.
با این حال، آنها تا حد زیادی علامت را با هر چیز دیگری از دست می دهند. به علاوه، نمیخواهید وبسایتتان با برخی از لینکهای خروجی که میبینید، همسایه باشد.
3. Web 2.0s
فرآیند فکری برای استفاده از وب 2.0 مشابه نظرات وبلاگ DoFollow است. شما سعی می کنید از اعتبار سایت موجود مانند Wix استفاده کنید:
با این حال، وب 2.0 سطح دیگری را اضافه می کند زیرا تلاش می کنند ارتباط مصنوعی را اضافه کنند.
پس مشکل چیست؟ خوب، آنها لینک های تحریریه نیستند، محتوا بی کیفیت است و شما به دلیل اینکه در یک زیر دامنه قرار دارد، از اعتبار زیادی بهره نمی برید.
به علاوه، تنها راهی که بک لینک های وب 2.0 می توانند مزایایی داشته باشند این است که ایندکس شوند. و حدس بزنید چه؟
ایندکس شدن آنها در گوگل بسیار دشوار است مگر اینکه پیوندهای ردیف دو بسازید.
اکنون می دانید از چه بک لینک هایی مانند طاعون اجتناب کنید.
اما اکنون یک سوال مهم مطرح می شود:
تعداد خوب بک لینک چقدر است؟
نکته کلیدی برای دانستن تعداد بک لینک مورد نیاز، بررسی رقبای خود است.
و این فرآیند تحلیل شکاف بک لینک نامیده می شود.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
1. یک هدف کلمه کلیدی واجد شرایط را شناسایی کنید
اگر نمی دانید کلمه کلیدی شما واجد شرایط است یا خیر، این ویدیو را تماشا کنید:پ
2. محتوای SEO بهتر از رقبا ایجاد کنید
" محتوای سئو " برای صفحات اطلاعاتی و معاملاتی اعمال می شود. اگر مطمئن نیستید که چگونه محتوای سئو ایجاد کنید، این را تماشا کنید:
3. از طریق تجزیه و تحلیل شکاف لینک، تعداد بک لینک مورد نیاز خود را مشخص کنید
تجزیه و تحلیل شکاف پیوند به دو بخش تقسیم می شود.
ابتدا باید تجزیه و تحلیل کنید که رقبای شما چه تعداد بک لینک به کل دامنه خود دارند.
کلمه کلیدی مورد نظر خود را از طریق Ahrefs Keyword Explorer اجرا کنید و سپس به پایین بروید تا رقبا را ببینید.
به «بیشتر» بروید و «مقایسه دامنه» را در برگه دیگری باز کنید.
4 رقیب برتر را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود وارد کنید و دامنه خود را نیز وارد کنید.
اکنون شکاف بین خود و رقبا را خواهید دید. اگر فاصله زیادی وجود ندارد (یا شما جلوتر هستید)، عالی است! احتمالاً برای رتبه بندی به بک لینک های زیادی به صفحه نیاز نخواهید داشت.
این منجر به بخش بعدی تجزیه و تحلیل شکاف پیوند می شود.
اکنون باید تجزیه و تحلیل کنید که چگونه برای رتبه بندی به صفحه کلید واژه محور خود به بک لینک نیاز دارید.
می توانید از متریک Ahrefs KD برای بدست آوردن یک تخمین تقریبی استفاده کنید.
با این حال، این به یک دلیل بزرگ ناقص است. شما نمی دانید چه اعتباری از پیوندها را باید رتبه بندی کنید.
بنابراین کاری که ما انجام میدهیم این است که بک لینکهای هر رقیب را در محدودههای اعتباری مانند زیر دستهبندی میکنیم:
سپس دقیقاً خواهید دانست که در هر سطح اعتبار به چند بک لینک نیاز دارید.
این بسیار مفید است زیرا می توانید بودجه مورد نیاز برای بک لینک ها را تخمین بزنید.
نحوه دریافت بک لینک (مانند یک متخصص SEO)
در اینجا 7 تکنیک ساخت لینک آورده شده است که می توانید از آنها برای ایجاد بک لینک های با کیفیت بیشتر استفاده کنید.
1. تکنیک انتقال قدرت
تکنیک انتقال اعتبار از لحاظ فنی یک تاکتیک «لینکسازی» نیست، اما راهی قدرتمند برای توزیع اعتبار پیوند (PageRank) در مهمترین صفحات مبتنی بر SEO شما است.
در اینجا نحوه کار آن آمده است:
مرحله 1 - مشخص کنید چه صفحاتی در سایت شما دارای بک لینک های موجود هستند
ساده ترین راه برای یافتن این صفحات استفاده از Ahrefs است.
فقط Ahrefs را باز کنید → دامنه خود را وارد کنید → شروع به تجزیه و تحلیل کنید
سپس روی «بهترین براساس پیوندها» در زیر «صفحات» → مرتبسازی بر اساس «دامنههای ارجاع» کلیک کنید:
مرحله شماره 2 - پیوندهای داخلی را در آن صفحات به صفحات مرتبط با سئو محور اضافه کنید
اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیوندهای داخلی را اضافه کنید. داخلی شما باید صفحاتی را هدف قرار دهد که الف) مرتبط با موضوع هستند و ب) شما می خواهید رتبه بندی کنید.
من توصیه میکنم با پیوندهای داخلی خود از متن تطبیق دقیق استفاده کنید (تا زمانی که در کل سایت نباشند، انجام این کار بیخطر است).
توصیه می کنم هر بار که یک صفحه جدید مبتنی بر SEO منتشر می کنید از این تکنیک استفاده کنید. این یکی از بهترین راهها برای رونق بخشیدن به صفحه شما (با استفاده از قدرت موجود) است.
هدف شما باید این باشد که قبل از به دست آوردن لینک، صفحات خود را تا آنجا که ممکن است به سمت بالا بردن SERP ها ببرید.
تکنیک انتقال اقتدار یکی از بهترین راهها برای دستیابی به آن هدف (سریع) است.
2. تکنیک LIS
چه ویژگی هایی باعث می شود افراد تمایل به لینک دادن به وب سایت شما داشته باشند؟
ویژگیهای زیادی وجود دارد، اما یکی وجود دارد که بسیار کمک میکند و " طول دلالت بر قدرت دارد" یا LIS نام دارد.
آیا تا به حال یکی از آن نامه های فروش فوق العاده طولانی را دیده اید که به نظر می رسد چندین دهه در حال حرکت هستند؟
خوب، این یک تصادف نیست.
حروف فروش طولانی اهرم " ابتکار " است.
خلاصه اینکه ما (انسانها) تنبل هستیم و از فکر کردن متنفریم. بنابراین ما از میانبرهای ذهنی برای تصمیم گیری، حل مشکلات، قضاوت و غیره استفاده می کنیم.
پس این چه ربطی به لینک بیلدینگ دارد؟
طبق مطالعه Backlinko:
محتوای طولانی به طور متوسط 77.2 درصد بیشتر از مقالات کوتاه لینک دریافت می کند.
این بدان معناست که اگر بک لینک بیشتری می خواهید، محتوای طولانی ایجاد کنید.
به عنوان مثال، اگر بررسی کنید که چه صفحاتی بیشترین بک لینک را در GotchSEO.com جذب کرده اند، خواهید دید که همه آنها طولانی ترین محتوای من هستند:
میانگین تعداد کلمات برای 4 دارایی محتوای برتر من که بیشترین لینک را دارند 7223 کلمه است.
خیلی دیوانه است، درست است؟
در اینجا غذای اصلی آورده شده است:
اگر پیوندهای بیشتری می خواهید، محتوای عمیق طولانی تری بنویسید.
هر چند این را از متن خارج نکنید!
باید به خوبی اندیشیده شود و مقادیر انبوهی از ارزش منحصر به فرد را اضافه کند.
3. تکنیک پیوندهای پیش بینی کننده
اگر بتوانید صفحاتی را در سایت خود ایجاد کنید که بک لینک هایی مانند ساعت را جذب کنند چه؟ این زمانی امکان پذیر است که از تکنیک پیوندهای پیش بینی کننده استفاده کنید. بهترین بخش این است که فوق العاده ساده است.
این چیزی است که شما انجام می دهید:
مرحله شماره 1 - رقبای خود را که بیشترین پیوند را به صفحات دارند بررسی کنید
فقط Ahrefs را باز کنید ← دامنه رقیب را وارد کنید ← روی “بهترین توسط لینک ها” کلیک کنید.
فوراً خواهید دید که چه موضوعاتی بیشترین بک لینک ها را در جایگاه شما جذب کرده اند.
همچنین میتوانید از همین تکنیک برای ایجاد محتوای ویروسی «پیشبینیکننده» در شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
فقط به Buzzsumo بروید → موضوعی را وارد کنید
سپس به ایدههایی دسترسی خواهید داشت که ثابت شدهاند اشتراکهای اجتماعی (و پیوندها) را جذب میکنند.
شما همچنین می توانید همین کار را با YouTube انجام دهید.
به یک کانال محبوب در جایگاه خود بروید ← ویدیوهای آنها را بر اساس محبوب ترین ها مرتب کنید
و بوم! شما ایده هایی را می بینید که نیچ بیشتر به آنها علاقه دارد.
مرحله شماره 2 - یک صفحه در مورد یک موضوع ایجاد کنید، اما آن را 10 برابر متفاوت و بهتر کنید
فرقی نمیکند از این روش برای جذب لینک، جذب اجتماعی بیشتر یا تسلط بر YouTube استفاده کنید، اصل یکسان است. شما قصد دارید یک دارایی محتوایی ایجاد کنید که 10 برابر متفاوت و بهتر از رقبای شما باشد.
مرحله شماره 3 - با افرادی که به محتوای رقبای شما پیوند داده اند ارتباط برقرار کنید
من توصیه می کنم قبل از ارائه محتوای خود هنگام استفاده از این استراتژی، «آزمایش آب» (مفهومی که در Gotch SEO Academy آموزش می دهم) را امتحان کنید. یک ایمیل تبلیغاتی ساده مانند این ارسال کنید:
سلام [NAME]،
نام من [نام شما] است و من [موقعیت شما] در [شرکت شما] هستم. من [TOPIC] را بررسی کردم و دیدم که شما به [URL COPETITOR'S] پیوند داده اید - این منطقی است زیرا عالی است. من به تازگی یک راهنمای جدید در مورد [TOPIC] آن [VALUE PROPOSITION] منتشر کردم.
آیا شما علاقه مند به دیدن آن هستید (و شاید بازخورد بدهید)؟ به من اطلاع دهید، و من لینک را شلیک می کنم.
بازم ممنون
[نام]
اگر مشتری بالقوه مطابقت دارد، این را برای آنها ارسال کنید:
سلام [NAME]،
عالیه! این یک لینک است:
به من بگویید که چه فکر می کنید.
همچنین:
اگر فکر میکنید برای خوانندگان شما ارزش میافزاید، آیا دوست دارید به آن پیوند دهید؟ من میتوانم [مقداری درج کنید که میتوانید به آنها بدهید]. بازم ممنون
من توصیه می کنم چندین قالب مختلف را برای ایمیل دوم آزمایش کنید تا زمانی که به نقطه ای شیرین برخورد کنید.
فقط مطمئن شوید که وقتی در حال درخواست پیوند هستید، چیزی ارزشمند ارائه می دهید.
3. تکنیک شتاب دهنده رابطه
تکنیک شتاب دهنده رابطه یک هدف دوگانه را دنبال می کند:
- این می تواند به شما کمک کند تا با "لینکراتی" کلیدی (افرادی که قادر و مایل به پیوند دادن به شما هستند) روابط برقرار کنید.
- این می تواند به شما کمک کند با کمترین تلاش لینک ها را به دست آورید.
چند راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد.
میتوانید مجری جمعبندی کارشناسان، میزبانی مصاحبهها، یا درخواست مشارکت متخصص در محتوای خود باشید.
به عنوان مثال، من مایلز بکلر را در پادکست SEO خود داشتم و او به صفحه ای که در آن میزبانی شده بود پیوند داد:
این تکنیک به این دلیل کار می کند که تبادل ارزش واضحی وجود دارد. کارشناسان در معرض دید قرار می گیرند و شما می توانید یک رابطه غیرمعامله ای با آنها ایجاد کنید. شما خود را در معرض دید قرار خواهید داد زیرا آنها احتمالاً محتوا را به اشتراک می گذارند یا به آن پیوند می دهند.
4. تکنیک اپرا
من یک نام جالب برای این تکنیک ایجاد کردم، اما بسیار ساده است. قرار است مصاحبه کنید و لینک ها را دریافت کنید.
به Google بروید → «مصاحبه + جایگاه» یا «مصاحبه با + [رقیب شما]» را وارد کنید.
همه این پرسپکتیوها را به پایگاه داده لینک بیلدینگ خود اضافه کنید. سپس، فقط دراز کنید و خودتان را برای مصاحبه آماده کنید.
از یک قالب ساده مانند این استفاده کنید:
سلام [NAME]،
نام من [نام شما] است و من [موقعیت شما] در [شرکت شما] هستم. اول، فقط می خواستم از شما برای تمام مصاحبه های شگفت انگیزی که انجام داده اید تشکر کنم. من چندین بار به مصاحبه شما با [INSERT ONE YOU LIKED] گوش داده ام زیرا بسیار ارزشمند است. سوال سریع: آیا در حال حاضر مصاحبه شوندگان جدید می پذیرید؟ اگر هستید، من دوست دارم به خاطر من [نتیجه جالب] چت کنم.
خبرم کن. با تشکر!
5. از تکنیک ادغام استفاده کنید
تکنیک ادغام ساده است:
وبسایتهایی را با نمایههای پیوند با کیفیت بالا پیدا کنید، آنها را به دست آورید و 301 آنها را به وبسایت خود هدایت کنید.
به عنوان مثال، نیل پاتل UberSuggest را خریداری کرد و NeilPatel.com را ادغام کرد. در نتیجه، او 17500 بک لینک اضافی از 5610 دامنه ارجاع به دست آورد:
و Backlinko وقتی PointblankSEO.com را خریداری کردیم، همین کار را انجام داد. برایان 24500 بک لینک اضافی از 2000 دامنه ارجاع به دست آورد:
آنها هر دو وب سایت ها یا ابزارهای فعال را به دست آوردند که بهترین استراتژی است.
همچنین می توانید از دامنه های منقضی شده استفاده کنید. من توصیه می کنم از Spamzilla برای پیدا کردن آنها استفاده کنید:
6. از تکنیک فانتوم استفاده کنید
در یک نقطه خاص، ممکن است به حجم بک لینک مورد نظر خود برای یک صفحه خاص برسید. اما اگر هنوز در جایی که می خواهید باشید رتبه ای ندارید چه باید بکنید؟
آن وقت است که تکنیک فانتوم وارد می شود.
به جای ایجاد بک لینک های بیشتر در سطح یک (لینک هایی که مستقیماً به وب سایت شما برخورد می کنند)، می توانید بک لینک های موجود خود را تقویت کنید.
این فرآیند به عنوان پیوند ساختمان ردیف دو شناخته می شود. این بسیار قدرتمند است و رقبای شما احتمالاً سرنخی از انجام آن ندارند.
7. تکنیک تعویض
تکنیک Switch Up روش مورد علاقه من برای ایجاد سریع روابط است. همانطور که ممکن است یا نه، ایجاد روابط یک قطعه حیاتی برای به دست آوردن بک لینک های بیشتر است.
اکثر مردم در دسترسی به لینک شکست می خورند، زیرا به طور استعاری در تلاش هستند تا در اولین قرار ملاقات به موفقیت دست یابند. درست مانند فروش، شما باید در طول سفر گام های کودکی بردارید.
قبل از اینکه چیزی بخواهید باید با وب سایت ها (و افرادی که قادر به پیوند دادن به شما هستند) روابط ایجاد کنید.
نیاز به تبادل ارزش وجود دارد.
"ارزش" به اشکال مختلف از جمله پول، کمک یا محتوا می آید.
در اینجا یک مثال کامل از یک دانشجوی Gotch SEO Academy است که با من ارزش مبادله می کند (من چاره ای جز پیوند دادن به این ابزار نداشتم زیرا یک مشکل واقعی را حل کرد و ارزش واقعی را اضافه کرد):
پول خوب کار می کند، اما شما می توانید لینک ها را بدون نیاز به پرداخت پول به مردم بدست آورید. اما این تنها از طریق ایجاد روابط واقعی امکان پذیر خواهد بود.
اولین قدم برای رسیدن به این هدف استفاده از تکنیک Switch Up است.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
- محتوای وبلاگ خود را مرور کنید و تمام پیوندهای خارجی خود را بررسی کنید.
- ببینید آیا به وبسایتهای عمومی مانند ویکیپدیا، سیانان یا هر وبسایت معتبری با نویسندگان متعدد پیوند میدهید یا خیر.
- به گوگل بروید و به دنبال جایگزینی از یک وبلاگ معتبر باشید.
- لینک رو عوض کن
- به سراغ شخص برو
از یک الگوی غیر تهدید کننده مانند زیر استفاده کنید:
سلام [NAME]،
نام من [نام شما] است و من [موقعیت شما] در [شرکت شما] هستم. من در مورد [TOPIC] تحقیق می کردم و راهنمای شما را در مورد [TOPIC] کشف کردم. من واقعا "ازش لذت بردم. من هرگز متوجه نشدم که [چیزی که شما از محتوای آنها آموختید]. خیلی باحال. به هر حال من دیگر وقت شما را نمی گیرم. فقط میخواستم از شما برای جمعآوری مقاله تشکر کنم و میخواستم به شما اطلاع دهم که از مقالهام به آن پیوند دادهام: [URL NAKED] – درباره [TOPIC] است.
بازم ممنون
[نام]
پس همین! هنوز در مورد بک لینک سوالی دارید؟ در اینجا شما بروید:
سوالات متداول درباره بک لینک ها
بک لینک های من در حال کاهش است. حالا چی؟
از دست دادن برخی از لینک ها در طول زمان طبیعی و طبیعی است. به همین دلیل بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که کسب لینک یک رویداد یک بار نیست. این باید یک فعالیت مداوم باشد. شما همیشه باید برای به دست آوردن بک لینک های جدید برای جبران آن هایی که از دست داده اید اقدام کنید.
بک لینک های من در کنسول جستجوی گوگل، Ahrefs و غیره نمایش داده نمی شوند. چرا؟
کنسول جستجوی گوگل فقط نمونه ای از کل نمایه پیوند شما را نشان می دهد. در حالی که ابزارهای شخص ثالث مانند Ahrefs در یافتن بک لینک ها شگفت انگیز هستند، آنها کامل یا جامع نیستند. فرض کنید این ابزارها فقط درصدی از کل نمایه پیوند شما را نشان می دهند.
آیا بک لینک های Fiverr خوب هستند؟
در تجربه من، 99٪ از فرصت های پیوند در Fiverr بد هستند. به طور کلی، من از خرید بک لینک از Fiverr اجتناب می کنم. به یاد داشته باشید… شما معمولاً آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید.
آیا بک لینک های NoFollow خوب هستند؟
بک لینک های NoFollow خوب یا موثر نیستند زیرا از PageRank عبور نمی کنند. تنها زمانی که آنها مفید هستند این است که ترافیک ارجاعی یا فروش دریافت می کنید. اما از منظر سئو، آنها هیچ ارزشی ندارند.
چند بک لینک در روز امن است؟
زمانی که در حال ساخت بک لینک مصنوعی هستید، فقط باید نگران سرعت لینک باشید. اگر از طریق توسعه و ارتقای محتوا بک لینک به دست می آورید، پس لازم نیست نگران این موضوع باشید.